حرکت در سطح

  • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

    و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

  • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

    رضا قاسمی، نویسنده‌ی شناخته شده و خالق آثاری چون "همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها"، این روزها دارد آخرین قصه خود را در فیس‌بوک منتشر می‌کند. او با ما از دغدغه‌های نویسنده‌ای می‌گوید که در زمانه فیس‌بوک می‌زید و می‌نویسد.

  • عدوی تو نیستم من، انکار توام

    ناما جعفری، شاعر بیست و هفت سالۀ ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

  • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

    آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

  • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

    هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

  • شعر خوانی رادیویی لیلی گله داران

    ناقوس تند می زند در کلیسا حتمن مردی دست زنی را گرفته است من با همین بطری شین شیرین شیراز از شیب تند امشب سرد روم می روم به سقف چکه چراغ ها خاموش شوفاژ سرد

۱۳۹۲ بهمن ۸, سه‌شنبه

گفتگو شهرنوش پارسی‌پور

مهدی جامی:پارسی پور چنان که من می شناسم در این گفتگو درنیامده است. اما همچنان شنیدنی و دیدنی است. بخصوص وقتی در باره زندانی شدن بیهوده اش و محاکمه نشدن اش حرف می زند و وقتی می گوید ده دفتر را که شبها می نوشت می آیند و می برند و بعد که از کتابفروشی اش حرف می زند که خریدار نداشت ... پارسی پور هم رنج بسیار کشیده و هم انصاف را از دست نداده است. و این بسیار مهم است:


بعد از مرگ آیت‌الله خمینی در اواخر دهه شصت خورشیدی، چاپ یک رمان فضای ادبیات ایران را تحت تاثیر خود قرار داد: طوبا و معنای شب نوشته شهرنوش پارسی‌پور. کمی بعد کتاب دیگری از همین نویسنده به نام زنان بدون مردان، هم برای نویسنده دردسرساز شد، هم برای ناشر و هم حتی برای محمد خاتمی وزیر ارشاد وقت. شهرنوش پارسی‌پور که بعد از سیمین دانشور دومین زن رمان‌نویس ایرانی است، در اثر پیامدهای آن کتاب ممنوع‌القام شد و ناچار شد از ایران مهاجرت کند. بهمن دارالشفایی در گفتگو با شهرنوش پارسی‌پور زندگی ادبی و شخصی او  مرور کرده است.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر